3. postupy při zjišťování a řízení střetu zájmů
Otázka: Co rozumíme střetem zájmů obchodníka s cennými papíry s klientem?
Odpovědi (Jedná správná odpověď)
A
|
Skutečnost, která v důsledku obchodů obchodníka s cennými papíry na vlastní účet pro něj zvyšuje riziko.
|
B
|
Konflikt manažerů a podřízených zaměstnanců obchodníka s cennými papíry.
|
C
|
Nesouhlas zákazníků s poplatkovou politikou obchodníka s cennými papíry.
|
D
|
Skutečnost, která v konkrétním případě představuje nebezpečí poškození klienta (nebo více klientů).
|
Řízení střetu zájmů je jedním z předpokladů řádného a obezřetného výkonu činnosti, které má chránit zákazníky. Obchodník s cennými papíry je povinen oblast střetu zájmů rozpracovat ve svém řídicím a kontrolním systému, což bývá upraveno v různých vnitřních předpisech. Vázaní zástupci mají povinnost vznik střetu zájmů oznamovat, obchodník pak informuje zákazníka.
zobrazit správné odpovědi
§ 12a odst. 1 písm. h) zákona č. 256/2004 Sb.