Případové studie

Případová studie

Jakým způsobem budete postupovat v situaci, kdy váš stávající zákazník projevuje zájem o úpis listinných tuzemských korporátních dluhopisů, a to z pohledu pracovníka (osoby jednající se zákazníkem) investičního zprostředkovatele?

Otázka: Zákazník, který má zájem o upsání dluhopisů slyšel, že existují tzv. zero bond, jak byste mu je vysvětlil/a?

Odpovědi (Jedná správná odpověď)

A
Tyto dluhopisy mu nedoporučím, protože jsou dražší.
B
Jde o dluhopisy s nulovým kuponem, kde je emisní kurz snížen oproti jmenovité hodnotě.
C
Pro prodej těchto dluhopisů je potřeba speciální souhlas České národní banky, proto jsou pro zákazníka z důvodu zdlouhavého postupu takové dluhopisy nevhodné.
D
Jde výlučně o americké dluhopisy.
Výnos dluhopisu lze mj. určit jako rozdíl mezi jmenovitou hodnotou dluhopisu a jeho nižším emisním kurzem, "výnos" je tedy zákazníkovi vyplacen při odprodeji dluhopisu, který probíhá za jmenovitou hodnotu, přičemž na začátku zákazník dluhopis kupuje s diskontem.
REJNUŠ, Oldřich. Finanční trhy. 4. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3671-6. s. 401
zobrazit správné odpovědi