a) regulace distribuce neživotního občanského pojištění

Otázka: Určením cílového trhu se ve smyslu nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2017/2358, kterým se doplňuje směrnice o distribuci pojištění, pokud jde o požadavky na dohled nad produktem a jeho řízení vztahující se na pojišťovny a distributory pojištění (tzv. nařízení POG), rozumí:

Odpovědi (Jedná správná odpověď)

A
Popis skupiny zákazníků sdílejících společné charakteristiky, který má umožnit přizpůsobení produktu potřebám, charakteristice a cílům takové skupiny zákazníků.
B
Skupina zákazníků, jejichž pojistné smlouvy tvoří pojistný kmen pojistitele, kteří projevili zájem o sjednání dalšího pojistného produktu tohoto pojistitele.
C
Vymezení teritoria, na kterém se budou produkty prodávat.
D
Skupina zákazníků z vybraného členského státu Evropské unie, na které je zaměřena marketingová kampaň.
Určením cílového trhu se rozumí popis skupiny zákazníků sdílejících společné charakteristiky, který má umožnit přizpůsobit znaky produktu potřebám, charakteristice a cílům takové skupiny zákazníků. Cílový trh může být vymezen pozitivně, tj. určením skupiny zákazníků, kteří sdílejí společné charakteristiky a jejichž potřebám, charakteristice a cílům produkt odpovídá. Zejména v případě pojistných produktů s investiční složkou mohou tvůrci produktů určit skupiny zákazníků, s jejichž potřebami, charakteristikami a cíli pojistný produkt není slučitelný (negativní cílový trh). Úroveň podrobnosti údajů o cílovém trhu a kritérií použitých k vymezení cílového trhu by měla být pro produkt relevantní a měla by umožňovat posoudit, kteří zákazníci do cílového trhu spadají. U jednodušších, běžnějších produktů by měl být cílový trh určen méně podrobně, zatímco u složitějších produktů nebo méně běžných produktů by měl být cílový trh určen podrobněji s přihlédnutím k vyššímu riziku poškozování spotřebitele. U pojistných produktů s investiční složkou je také vhodné uvést např. věk cílové skupiny zákazníků, popis domácnosti a závislých/vyživovaných osob, zaměstnání a výše příjmů zákazníků a jejich další finanční situace, jejich míra tolerance rizika, finanční a nefinanční cíle a investiční horizont, případně i další kritéria.
Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2017/2358 ze dne 21. září 2017, kterým se doplňuje směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/97, pokud jde o požadavky na dohled nad produktem a jeho řízení vztahující se na pojišťovny a distributory pojištění. K dispozici na: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32017R2358&from=CS.