b) principy a fungování pojištění motorových vozidel

Otázka: Klient (pojistník) uzavřel pojistnou smlouvu o havarijním pojištění vozidla elektronickým distančním způsobem (on-line) prostřednictvím webové aplikace pojistitele; pojistné podmínky byly klientovi řádně sděleny před uzavřením pojistné smlouvy. Po uzavření pojistné smlouvy zjistil klient (pojistník) výhodnější podmínky havarijního pojištění u jiného pojistitele. Od původní pojistné smlouvy o havarijním pojištění vozidla uzavřené elektronickým distančním způsobem (on-line) prostřednictvím webové aplikace pojistitele:

Odpovědi (Jedná správná odpověď)

A
Nemá pojistník vůbec právo odstoupit.
B
Má pojistník právo odstoupit do 14 dnů ode dne uzavření pojistné smlouvy, avšak pouze za podmínky, že původnímu pojistiteli prokáže, že mu pojistitel před uzavřením pojistné smlouvy poskytl neúplné nebo nepravdivé předsmluvní informace.
C
Má pojistník právo odstoupit do 14 dnů ode dne uzavření pojistné smlouvy, avšak pouze za podmínky, že původnímu pojistiteli prokáže, že pojistné za totožný rozsah havarijního pojištění by u jiného pojistitele bylo nižší.
D
Má pojistník právo odstoupit do 14 dnů ode dne uzavření pojistné smlouvy bez udání důvodu.
Účelem otázky je prověření znalostí práv zákazníka v případě moderních (elektronických, on-line) způsobů uzavření pojistné smlouvy distančním způsobem. V případě pojistné smlouvy o neživotním pojištění (tedy i o havarijním pojištění) uzavřené distančním způsobem má pojistník zákonné právo od takové pojistné smlouvy bez udání důvodu jednostranně odstoupit, a to do 14 dnů ode dne uzavření pojistné smlouvy nebo ode dne sdělení pojistných podmínek, pokud byly pojistitelem pojistníkovi sděleny až po uzavření pojistné smlouvy (viz ustanovení § 2808 odst. 3 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů).
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, § 2808 odst. 3.