c) principy a fungování neživotního občanského pojištění

Otázka: Jsou-li z pojištění poskytovány asistenční služby, pak nemusí pojistná smlouva obsahovat:

Odpovědi (Jedná správná odpověď)

A
Vymezení situací, za kterých nejsou asistenční služby poskytovány.
B
Telefonní čísla na asistenční službu pojistitele.
C
Formu poskytované pomoci (finanční nebo věcnou).
D
Vymezení pojistné události.
Rozsah poskytovaných asistenčních služeb není stanoven právními předpisy a obvykle se i pro stejné typy pojištění liší mezi jednotlivými pojistiteli. Pojistitel se při poskytování asistenčních služeb řídí výlučně obsahem pojistné smlouvy. V pojistné smlouvě musí být ujednána forma pomoci (finanční nebo věcná a dále její specifikace), vymezení pojistné události a ujednány výluky (tedy situace, ve kterých nejsou asistenční služby poskytovány). Povinnou náležitostí smlouvy není uvedení kontaktního spojení na asistenční službu v pojistné smlouvě. Zákazník při sjednání pojištění obdrží obvykle kartičku, na které nalezne kontaktní spojení spolu s dalšími údaji.
Zákon č. 277/2009 Sb., o pojišťovnictví, ve znění pozdějších předpisů, § 3 odst. 2 písm. l); zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, § 2774; https://www.cnb.cz/export/sites/cnb/cs/casto-kladene-dotazy/.galleries/stanoviska_a_odpovedi/pdf/k_sjednavani_pojisteni_asistencnich_sluzeb.pdf