e) principy a fungování pojištění velkých pojistných rizik
Otázka: Jakým způsobem může dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 785/2004 ze dne 21. dubna 2004, o požadavcích na pojištění u leteckých dopravců a provozovatelů letadel, letecký dopravce nebo provozovatel s letadly registrovanými v členském státě sjednat pojištění pro případ škod způsobených třetím osobám?
Odpovědi (Více správných odpovědí)
A
|
Souhrnné pojištění všech letadel, pokud z důvodu války nebo teroristického útoku nemůže letecký dopravce nebo provozovatel letadla v určité době uzavřít pojistné krytí jednotlivě.
|
B
|
Souhrnné pojištění, pokud mu to umožňuje legislativa členského státu, ve kterém jsou letadla registrována.
|
C
|
Souhrnné pojištění, pokud mu to umožní zvláštní povolení od EASA ? Evropská agentura pro bezpečnost letectví.
|
D
|
Tak, aby pro každé letadlo a každý let existovalo pojistné krytí.
|
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 785/2004 požaduje, aby pro každé letadlo a každý let existovalo pojistné krytí, bez ohledu na to, zda s provozovaným letadlem letecký dopravce a provozovatel disponují z titulu vlastnictví nebo smlouvy o pronájmu, nebo prostřednictvím společných či licenčních operací, sdílení kódu nebo jiné smlouvy stejné povahy. Souhrnné pojištění připouští uvedené nařízení sjednat pouze, pokud z důvodu války nebo teroristického útoku nemůže letecký dopravce nebo provozovatel letadla v určité době uzavřít pojistné krytí pro případ škody způsobené třetím osobám, které by bylo stanoveno pro jednotlivé případy nehod. Možnost sjednání souhrnného pojištění není vázána na povolení od EASA ? Evropské agentury pro bezpečnost letectví ani na legislativu jednotlivých členských států.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 785/2004 ze dne 21. dubna 2004, článek 7 odst. 1.