Případové studie

Případová studie - 42229

Firma AUTOSALON je zavedená společnost, která prodává nové i ojeté automobily a provozuje i malý servis drobných oprav a pneuservis. Zaměstnává tři prodejce, kteří obsluhují klienty přímo v prodejně a dva automechaniky. Mechanici fungují zejména jako kontroloři kvality ojetých vozů, provádějí zkušební jízdy a výjezdy ke klientům do terénu. Komplexní opravy pro ně provádí nedaleký servis. Průměrná hodnota nových vozidel na skladě a prodejně autosalonu je 8 mil. Kč. Firma se zajímá o varianty pojištění, které by zabezpečily zejména její zásoby nových vozidel, dále odpovědnost společnosti vůči klientům a také se obává finančně náročných řešení nesrovnalostí nebo sporů se sousedským servisem, který jim opravuje ojetá auta.

Otázka: Které z uvedených pojištění by měl firmě AUTOSALON doporučit pojišťovací zprostředkovatel pro řešení časově a finančně nákladných nesrovnalostí a sporů s klienty, zaměstnanci a sousedským servisem, který firmě opravuje na zakázku ojetá vozidla?

Odpovědi (Jedná správná odpověď)

A
Pojištění profesní odpovědnosti.
B
Pojištění přerušení provozu.
C
Pojištění D&O.
D
Pojištění právní ochrany podnikatele.
Pokud se firma obává časově a finančně nákladných řešení sporů a nesrovnalostí, které nejsou pokryty v rámci běžného majetkového a odpovědnostního pojištění (spory s klienty, zaměstnanci, subdodavateli), pak je z uvedených možností vhodné nabídnout pojištění právní ochrany podnikatele, které dokáže tyto potřeby pokrýt a jedná se tedy o správnou odpověď. Pojištění profesní odpovědnosti je ochrana proti profesnímu selhání a řeší náhradu škod způsobených třetím osobám, tudíž se jedná o chybnou odpověď. Pojištění přerušení provozu je pojištění finančních ztrát a kryje následné škody v případě přerušení provozu firmy z důvodů definovaných v pojistné smlouvě, tudíž se jedná o chybnou odpověď. Pojištění D&O (Directors And Officers) se vztahuje na odpovědnost statutárních orgánů společnosti, tudíž se také jedná o chybnou odpověď.
DUCHÁČKOVÁ, E. Principy pojištění a pojišťovnictví. 3. vyd. Praha: Ekopress, 2009. ISBN 978-80-86929-51-4. str. 162.