Případové studie

Případová studie - 44299

Klient vlastní velkou prodejnu nových osobních vozidel a zároveň svým zákazníkům poskytuje na vozidlech servis. Hodnota budovy, ve které se nacházejí prodejna a servis, je 40 000 000 Kč. Kromě oprav vozidel si mají zákazníci možnost v servisu také uskladnit pneumatiky. Průměrná hodnota uskladněných pneumatik, jakožto věcí převzatých, je přibližně 1 000 000 Kč. Průměrná hodnota cizích vozidel převzatých do servisu se pohybuje kolem 5 000 000 Kč. Hodnota převzatých věcí v průběhu roku kolísá, a to až o 2 000 000 Kč. Roční obrat prodejny a servisu je 21 000 000 Kč, zisk a stále náklady tvoří 40 % z obratu. Ve firmě je 25 zaměstnanců, průměrná měsíční mzda pracovníka je 40 000 Kč. Klient si žádá komplexní pojištění celé prodejny na všechna rizika dostupná na trhu, která by se jej mohla týkat. Nejvíce se obává výpadku příjmu firmy při představě, že by z nějakého důvodu (třeba živelní pohromy) musel provozovnu dočasně zavřít. Jeho požadavek na dobu ručení v případě přerušení provozu jsou 4 měsíce. Také má zájem o informace k pojištění zaměstnanců za škody způsobené zaměstnavateli.

Otázka: Jaký limit doporučíme zaměstnancům klienta v případě pojištění odpovědnosti za škody způsobené zaměstnavateli při výkonu povolání?

Odpovědi (Jedná správná odpověď)

A
200 000 Kč.
B
180 000 Kč.
C
100 000 Kč.
D
90 000 Kč.
Podle zákoníku práce odpovídá zaměstnanec za škodu zaviněnou svou nedbalostí maximálně do 4,5 násobku svého průměrného měsíčního výdělku. Proto správný limit činí 40 000 Kč * 4,5 = 180 000 Kč.
Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, § 257; zadání případové studie a výpočet.