b) principy a fungování pojištění motorových vozidel

Otázka: Měl by se pojišťovací zprostředkovatel dotazovat klienta při vstupu do havarijního pojištění na doplňkovou, případně nadstandardní výbavu vozidla?

Odpovědi (Jedná správná odpověď)

A
Ne, doplňková nebo nadstandardní výbava vozidla nemá vliv na doporučení vhodného rozsahu pojištění a připojištění.
B
Ano, doplňková nebo nadstandardní výbava vozidla má vliv na doporučení vhodného rozsahu pojištění a připojištění.
C
Ano, doplňková nebo nadstandardní výbava vozidla má vliv na pojistitelem stanovené pojistné. To platí pouze v případě nového vozidla.
D
Ne, doplňková nebo nadstandardní výbava vozidla nemá vliv na pojistitelem stanovené pojistné.
Pojišťovací zprostředkovatel je povinen před sjednáním nebo podstatnou změnou pojištění získat od zákazníka informace, které se týkají jeho požadavků, cílů a potřeb. Má-li zákazník vozidlo vybavené nadstandardní výbavou, má zcela jistě potřebu pojistného krytí pro tuto výbavu. Pojišťovací zprostředkovatel by měl takové informace získat, aby na jejich základě mohl zájemci o havarijní pojištění vozidla doporučit vhodné pojištění.
Zákon č. 170/2018 Sb., o distribuci pojištění a zajištění, § 77; KARFÍKOVÁ, M., PŘIKRYL, V., VYBÍRAL, R. a kol. Pojišťovací právo. 2. aktualiz. vyd. Praha: Leges, 2018. ISBN 978-80-7502-271-4. str. 248-261.