b) struktura, subjekty a fungování pojišťovnictví
Otázka: Pojišťovací zprostředkovatel při komunikaci se zákazníkem:
Odpovědi (Více správných odpovědí)
A
|
Nesmí používat nejasné, nepravdivé, zavádějící nebo klamavé.
informace.
|
B
|
Každé obchodní sdělení musí výslovně označit jako "obchodní sdělení".
|
C
|
Zajistí, aby obsah komunikace byl podán jasným, výstižným a srozumitelným způsobem.
|
D
|
Vyhotovuje všechny informace písemně a předkládá zákazníkovi k podpisu.
|
Zákon o distribuci pojištění a zajištění v souladu s předpisy Evropské unie stanoví při distribuci pojištění obecná pravidla pro komunikaci se zákazníkem tak, aby pojišťovací zprostředkovatel jednal s odbornou péčí a v nejlepším zájmu zákazníka. Zákon proto stanoví, že obsah komunikace musí být jasný, pravdivý a srozumitelný. Zákon naopak nestanoví povinnost písemného vyhotovení všech poskytovaných informací. Obchodní sdělení je vždy nutné takto označovat, neboť tak stanoví i právní předpisy z oblasti ochrany spotřebitele.
Zákon č. 170/2018 Sb., o distribuci pojištění a zajištění, § 73.