b) struktura, subjekty a fungování pojišťovnictví

Otázka: Pojišťovací zprostředkovatel při komunikaci se zákazníkem:

Odpovědi (Více správných odpovědí)

A
Zajistí, aby obsah komunikace byl podán jasným, výstižným a srozumitelným způsobem.
B
Vyhotovuje všechny informace písemně a předkládá zákazníkovi k podpisu.
C
Nesmí používat nejasné, nepravdivé, zavádějící nebo klamavé. informace.
D
Každé obchodní sdělení musí výslovně označit jako "obchodní sdělení".
Zákon o distribuci pojištění a zajištění v souladu s předpisy Evropské unie stanoví při distribuci pojištění obecná pravidla pro komunikaci se zákazníkem tak, aby pojišťovací zprostředkovatel jednal s odbornou péčí a v nejlepším zájmu zákazníka. Zákon proto stanoví, že obsah komunikace musí být jasný, pravdivý a srozumitelný. Zákon naopak nestanoví povinnost písemného vyhotovení všech poskytovaných informací. Obchodní sdělení je vždy nutné takto označovat, neboť tak stanoví i právní předpisy z oblasti ochrany spotřebitele.
Zákon č. 170/2018 Sb., o distribuci pojištění a zajištění, § 73.