e) principy a fungování pojištění velkých pojistných rizik

Otázka: Pojištění odpovědnosti leteckého dopravce a provozovatele letadel ve vztahu k cestujícím v důsledku nehod letadel musí činit nejméně:

Odpovědi (Jedná správná odpověď)

A
Odpovědnost je stanovena výši sjednané pojistné částky v pojistné smlouvě.
B
150 000 ZPČ na jednoho pasažéra. Avšak v případě neobchodního provozu zajišťovaného letadly s maximální vzletovou hmotností 2 700 kg nebo nižší může členský stát snížit úroveň minimálního pojistného krytí za předpokladu, že toto krytí činí nejméně 100 000 ZPČ na jednoho pasažéra.
C
250 000 ZPČ na jednoho pasažéra. Avšak v případě neobchodního provozu zajišťovaného letadly s maximální vzletovou hmotností 2 700 kg nebo nižší může členský stát snížit úroveň minimálního pojistného krytí za předpokladu, že toto krytí činí nejméně 100 000 ZPČ na jednoho pasažéra.
D
200 000 ZPČ na jednoho pasažéra. Avšak v případě neobchodního provozu zajišťovaného letadly s maximální vzletovou hmotností 2 700 kg nebo nižší může členský stát snížit úroveň minimálního pojistného krytí za předpokladu, že toto krytí činí nejméně 150 000 ZPČ na jednoho pasažéra.
Minimální limity pojistného krytí pro pojištění odpovědnosti leteckého dopravce a provozovatele letadel jsou stanoveny přímo použitelným nařízením Evropské unie a činí 250 000 ZPČ na jednoho pasažéra (s možností snížení v určitých případech). Zkratkou ZPČ se rozumí "zvláštní práva čerpání," která jsou jednotnou měnovou a účetní jednotkou užívanou v rámci Mezinárodního měnového fondu.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 785/2004 ze dne 21. dubna 2004, o požadavcích na pojištění u leteckých dopravců a provozovatelů letadel, čl. 6 odst. 1.