e) principy a fungování pojištění velkých pojistných rizik
Otázka: Pojištění odpovědnosti leteckého dopravce a provozovatele letadel ve vztahu k cestujícím v důsledku nehod letadel musí činit nejméně:
Odpovědi (Jedná správná odpověď)
A
|
150 000 ZPČ na jednoho pasažéra. Avšak v případě neobchodního provozu zajišťovaného letadly s maximální vzletovou hmotností 2 700 kg nebo nižší může členský stát snížit úroveň minimálního pojistného krytí za předpokladu, že toto krytí činí nejméně 100 000 ZPČ na jednoho pasažéra.
|
B
|
250 000 ZPČ na jednoho pasažéra. Avšak v případě neobchodního provozu zajišťovaného letadly s maximální vzletovou hmotností 2 700 kg nebo nižší může členský stát snížit úroveň minimálního pojistného krytí za předpokladu, že toto krytí činí nejméně 100 000 ZPČ na jednoho pasažéra.
|
C
|
Odpovědnost je stanovena výši sjednané pojistné částky v pojistné smlouvě.
|
D
|
200 000 ZPČ na jednoho pasažéra. Avšak v případě neobchodního provozu zajišťovaného letadly s maximální vzletovou hmotností 2 700 kg nebo nižší může členský stát snížit úroveň minimálního pojistného krytí za předpokladu, že toto krytí činí nejméně 150 000 ZPČ na jednoho pasažéra.
|
Minimální limity pojistného krytí pro pojištění odpovědnosti leteckého dopravce a provozovatele letadel jsou stanoveny přímo použitelným nařízením Evropské unie a činí 250 000 ZPČ na jednoho pasažéra (s možností snížení v určitých případech). Zkratkou ZPČ se rozumí "zvláštní práva čerpání," která jsou jednotnou měnovou a účetní jednotkou užívanou v rámci Mezinárodního měnového fondu.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 785/2004 ze dne 21. dubna 2004, o požadavcích na pojištění u leteckých dopravců a provozovatelů letadel, čl. 6 odst. 1.