b) struktura, subjekty a fungování pojišťovnictví

Otázka: Pojišťovna a pojišťovací zprostředkovatel jsou při jednání se zákazníkem povinni:

Odpovědi (Jedná správná odpověď)

A
Informovat zákazníka o aktuální situaci na pojistném trhu a jeho předpokládaném vývoji.
B
Informovat zákazníka, v jaké roli vystupují a jméno subjektu, který při jednání zastupují.
C
V případě životního pojištění poskytnout radu na základě analýzy všech na trhu dostupných produktů.
D
Poskytnout poradenství s využitím své odbornosti a schopností, přičemž doporučené řešení nemusí být vždy pro zákazníka nejvhodnější.
Pojišťovna a pojišťovací zprostředkovatel musí zákazníkovi navrhnout řešení, které nejlépe odpovídá jeho požadavkům a potřebám. Radu musí poskytnout pouze tehdy, jednají-li se zákazníkem o rezervotvorném pojištění. Při jednání musí být zákazníkovi pojišťovnou vždy sděleno, zda pojišťovna jedná v roli pojistitele, nebo zprostředkovatele jednajícího jménem jiné pojišťovny. Pojišťovací zprostředkovatel musí vždy informovat o roli, ve které vystupuje. Dále zákazník musí vědět, čím jménem distributor pojištění jedná. V případě rezervotvorného pojištění musí být zákazníkovi pojišťovnou nebo pojišťovacím zprostředkovatelem poskytnuta rada, která mj. musí vycházet z dostatečného počtu produktů, které může daná pojišťovna nebo pojišťovací zprostředkovatel distribuovat. Zákon nestanoví povinnost analyzovat všechny dostupné produkty na trhu.
Zákon č. 170/2018 Sb., o distribuci pojištění a zajištění, § 72, § 78.