e) principy a fungování pojištění velkých pojistných rizik

Otázka: Je v rámci analýzy konkurenčních produktů u pojištění velkých pojistných rizik nutné do analýzy zahrnout charakter klientů nebo odběratelů zákazníka?

Odpovědi (Jedná správná odpověď)

A
Ne, mimo pojištění kybernetických rizik.
B
Ano.
C
Ano, v případě pojištění vybraných průmyslových odvětví.
D
Ne.
Analýza konkurenčních produktů obsahuje analýzu předložených nabídek, proto analýza odběratelů nebo zákazníků nepatří do této analýzy. Analýza charakteru odběratelů nebo zákazníků patří do přípravy pojistného programu (resp. do analýzy potřeb klienta), kde je nutné znát dodavatelsko-odběratelský řetězec pro stanovení potřebných druhů pojištění a správné nastavení pojistných částek/limitů pojistného krytí.
ČEJKOVÁ, V. Pojistný trh. Praha: Grada, 2002. Finance pro praxi. ISBN 80-247-0137-5. str. 11; KOTLER, P. Moderní marketing. 4. evropské vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. str. 568?569, 576.