Případové studie
Případová studie - 39053
Pan Novák vlastní vozidlo, se kterým přestal téměř jezdit, a tak přestal platit pojistné za pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Pan Novák dostal výzvu k zaplacení příspěvku do Garančního fondu. Pan Novák navštívil makléřskou společnost 1. makléřská, s. r. o., aby zjistil, do jaké situace se dostal.
Otázka: Pan Novák chce především zjistit, proč má platit pojistné za pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, když s vozidlem téměř nejezdí, z čeho vyplývá povinnost sjednat pojištění odpovědnosti z provozu vozidla:
Odpovědi (Jedná správná odpověď)
A
|
Ze zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
|
B
|
Ze zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů.
|
C
|
Ze zákona č. 277/2009 Sb., o pojišťovnictví.
|
D
|
Ze zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů.
|
Dle zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů, musí být pro vozidlo zapsané v registru silničních vozidel po celou dobu, kdy je zapsáno, s výjimkou doby, kdy je zapsáno jako vyřazené z provozu, sjednané pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Dále zákon stanoví, že na pozemní komunikaci může vozidlo provozovat pouze ten, jehož odpovědnost z provozu vozidla je pojištěna podle uvedeného zákona. Povinnost uzavřít pojistnou smlouvu o pojištění odpovědnosti z provozu je povinen vlastník tuzemského vozidla.
Zákon č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění pozdějších předpisů, § 1 odst. 2, § 3 odst. 2.