Případové studie
Případová studie - 42227
Paní Opatrná si k jízdám po městě pořídila nový motocykl (skútr). Ráda by se pojistila na všechna pojistná nebezpečí spojená s provozem skútru, a proto si pozvala pojišťovacího zprostředkovatele pana Nováka, od kterého chce vše dopodrobna vysvětlit, aby všemu porozuměla a na nic nezapomněla.
Otázka: Ve kterém z uvedených případů by paní Opatrná dle zákona nebyla povinna mít sjednané pojištění odpovědnosti z provozu vozidla?
Odpovědi (Jedná správná odpověď)
A
|
Pokud by skútr nepoužívala déle než 30 dní.
|
B
|
Pokud by skútr neprovozovala na pozemní komunikaci déle než 90 dní.
|
C
|
V případě odcizení skútru nahlášeného Policii ČR.
|
D
|
V případě sjednání havarijního pojištění s dostatečnou pojistnou částkou.
|
Pojištění odpovědnosti z provozu vozidla je povinné pro každé vozidlo po celou dobu, kdy je zapsané v registru silničních vozidel s výjimkou doby, kdy je zapsáno jako vyřazené z provozu, vyvezené do jiného státu nebo zaniklé, a doby, kdy je vozidlo odcizené. Nelze-li dobu odcizení vozidla přesně určit, považuje se vozidlo za odcizené, jakmile Policie ČR přijala oznámení o odcizení vozidla. Správná odpověď je tedy "v případě odcizení skútru". Odcizení vozidla je také důvodem zániku pojištění odpovědnosti z provozu vozidla.
Zákon č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění pozdějších předpisů, § 1 odst. 2, § 12 odst. 1 písm. d).