Případové studie

Případová studie

Jako vázaný zástupce obchodníka s cennými papíry přijímáte pokyny zákazníků, popř. uzavíráte se zákazníky smlouvy o nákupu a prodeji cenných papírů. Zároveň prostřednictvím tohoto obchodníka s cennými papíry uzavíráte svoje vlastní obchody.

Otázka: Je informování zákazníka dostatečné opatření zamezující střetu zájmů?

Odpovědi (Jedná správná odpověď)

A
Vázaný zástupce nemá stanoveny žádné povinnosti v oblasti střetu zájmů.
B
Ne, zákon o podnikání na kapitálovém trhu takové řešení nepřipouští.
C
Je to krajní řešení, které zákon o podnikání na kapitálovém trhu připouští, vázaný zástupce by se v souladu s vnitřním předpisem měl snažit zamezit vzniku střetu zájmů.
D
Ano, postačuje telefonické informování zákazníka, že vznikl konflikt zájmů.
Informování zákazníka o střetu zájmů lze považovat za řešení pouze v případě, kdy povaha daného střetu zájmů neumožňuje zajistit adekvátní preventivní (zabraňující) opatření, zákon o podnikání na kapitálovém trhu informování zákazníka připouští.
Zákon č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu, § 12a odst. 1 písm h).
zobrazit správné odpovědi