Případové studie

Případová studie - 39091

Firma AUTO SMILE provozuje autoservis motorových vozidel. Za poslední rok došlo k jejímu rozšíření a přestěhování do nových prostor na strategické místo ve městě. Současně se rozšířil počet zaměstnanců ze 4 na 6 stálých automechaniků, kteří standardně řídí firemní vozidla, a taky o 2 administrativní pracovnice, které pracují výhradně v kanceláři a firemní vozidla nemohou využívat. Servis nyní provozuje ve vlastním samostatně stojícím areálu. Hodnota nemovitostí je 7,5 mil. Kč. Hodnota vybavení servisu (stroje a přístroje určené k provozování servisu motorových vozidel) je 2 mil. Kč. Díky dvěma novým zaměstnancům servis rozšířil služby, otevírací dobu a současně zvládne přijmout do opravy až 25 vozidel týdně. Průměrný plat jednoho zaměstnance je 33 000 Kč. Celkové fixní náklady společnosti jsou 300 000 Kč měsíčně. Zisk společnosti se za posledního půl roku zvýšil o cca 10 % (na 1 440 000 Kč ročně). Firma oslovila samostatného pojišťovacího zprostředkovatele, pana Nováka, aby jí pomohl a poradil v oblasti pojištění rizik souvisejících s provozem firmy.

Otázka: Jak dlouho musí pojišťovací zprostředkovatel uchovávat záznamy a dokumenty vztahující se ke poskytování pojištění, nabídce a záznamech komunikace s firmou AUTO SMILE, pokud k uzavření pojistné smlouvy nedojde?

Odpovědi (Jedná správná odpověď)

A
Do konce desátého kalendářního roku od poslední komunikace se zákazníkem.
B
Tyto záznamy uchovávat nemusí, pokud nedošlo k uzavření pojistné smlouvy.
C
Do konce druhého kalendářního roku od poslední komunikace se zákazníkem.
D
Do konce kalendářního roku od poslední komunikace se zákazníkem.
Dle zákona musí pojišťovna a pojišťovací zprostředkovatel uchovávat dokumenty a záznamy i v případě, kdy nedošlo ke sjednání pojištění, a to do konce druhého kalendářního roku od poslední komunikace se zákazníkem. Tudíž je tato odpověď správná.
Zákon č. 170/2018 Sb., o distribuci pojištění a zajištění, § 80.