e) principy a fungování pojištění velkých pojistných rizik

Otázka: V čem spočívá význam analýzy konkurenčních nabídek?

Odpovědi (Jedná správná odpověď)

A
Umožňuje zákazníkovi poradit, který produkt je pro něj nejvhodnější.
B
Schopnost ji provést je podmínkou získání odborné způsobilosti.
C
Její nepředložení klientovi před sjednáním nebo podstatnou změnou pojištění je přestupkem, za který lze uložit pokutu do výše 10 000 000 Kč.
D
Je jednou z informací, které je pojišťovací zprostředkovatel povinen zákazníkovi sdělit před sjednáním pojištění.
Podle předchozí právní úpravy (zákona č. 38/2004 Sb., o pojišťovacích zprostředkovatelích a samostatných likvidátorech pojistných událostí) byl pojišťovací zprostředkovatel, který zakládal své doporučení klientovi na analýze nabídky pojišťoven, povinen své doporučení poskytnout na základě analýzy dostatečného počtu pojistných produktů nabízených na trhu tak, aby mohl podle odborných kritérií doporučit uzavření pojistné smlouvy odpovídající potřebám a požadavkům klienta. Zákon o distribuci pojištění a zajištění již povinnost provést analýzu konkurenčních produktů neukládá výslovně a provedení analýzy konkurenčních produktů je dobrovolným nástrojem pro zmapování nabídky pojistného trhu. Přesto zůstává jedním z nejvhodnějších nástrojů, na jehož základě je pojišťovací zprostředkovatel schopen s odbornou péčí poskytnout zákazníkovi doporučení, které je v jeho nejlepším zájmu.
Zákon č. 170/2018 Sb., o distribuci pojištění a zajištění, § 78 odst. 2 a 3; ČEJKOVÁ, V. Pojistný trh. Praha: Grada, 2002. Finance pro praxi. ISBN 80-247-0137-5. str. 11; KOTLER, P. Moderní marketing: 4. evropské vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. str. 568?569, 576.