e) principy a fungování pojištění velkých pojistných rizik

Otázka: Za jakým účelem se zpracovává pro klienta analýza konkurenčních produktů?

Odpovědi (Jedná správná odpověď)

A
Zjištění počtu pojišťoven nabízejících dané pojištění na pojistném trhu.
B
Porovnání konkurenčních produktů z hlediska podmínek pojistné ochrany, kterou poskytují.
C
Porovnání konkurenčních produktů pouze z hlediska výše pojistného.
D
Analýzy rizik spojených s činností a majetkem zákazníka.
Pojišťovací zprostředkovatel je povinen poskytnout zákazníkovi doporučení, aby se zákazník mohl rozhodnout, zda sjedná nebo podstatně změní pojištění. Pokud zprostředkovatel poskytuje své doporučení výběrem z vícero pojistných produktů více pojišťoven, pak musí ? byť to není v zákoně o distribuci pojištění a zajištění uvedeno výslovně ? provést jejich nestrannou a dostatečně širokou analýzu, aby dostál své povinnosti jednat s odbornou péčí a v nejlepším zájmu zákazníka. Analýza konkurenčních produktů má zákazníkovi poskytnout informaci o tom, jaké krytí pojistné produkty jednotlivých pojišťoven nabízejí, porovnání jejich pojistných podmínek a nabízených limitů pojistné ochrany. Výše úplaty za pojistnou ochranu ? pojistné ? nemůže být jediným porovnávaným parametrem v analýze konkurenčních produktů. Ani zjištění počtu pojišťoven není předmětem analýzy konkurenčních produktů. Analýza rizik spojených s činností nebo majetkem zákazníka je součástí přípravy rizikové zprávy.
Zákon č. 170/2018 Sb., o distribuci pojištění a zajištění, § 77 odst. 2; ČEJKOVÁ, V. Pojistný trh. Praha: Grada, 2002. Finance pro praxi. ISBN 80-247-0137-5. str. 11; KOTLER, P. Moderní marketing. 4. evropské vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. str. 568?569, 576.