e) principy a fungování pojištění velkých pojistných rizik

Otázka: Za jakým účelem se zpracovává pro klienta analýza konkurenčních produktů?

Odpovědi (Jedná správná odpověď)

A
Porovnání konkurenčních produktů pouze z hlediska výše pojistného.
B
Analýzy rizik spojených s činností a majetkem zákazníka.
C
Porovnání konkurenčních produktů z hlediska podmínek pojistné ochrany, kterou poskytují.
D
Zjištění počtu pojišťoven nabízejících dané pojištění na pojistném trhu.
Pojišťovací zprostředkovatel je povinen poskytnout zákazníkovi doporučení, aby se zákazník mohl rozhodnout, zda sjedná nebo podstatně změní pojištění. Pokud zprostředkovatel poskytuje své doporučení výběrem z vícero pojistných produktů více pojišťoven, pak musí - byť to není v zákoně o distribuci pojištění a zajištění uvedeno výslovně - provést jejich nestrannou a dostatečně širokou analýzu, aby dostál své povinnosti jednat s odbornou péčí a v nejlepším zájmu zákazníka. Analýza konkurenčních produktů má zákazníkovi poskytnout informaci o tom, jaké krytí pojistné produkty jednotlivých pojišťoven nabízejí, porovnání jejich pojistných podmínek a nabízených limitů pojistné ochrany. Výše úplaty za pojistnou ochranu - pojistné - nemůže být jediným porovnávaným parametrem v analýze konkurenčních produktů. Ani zjištění počtu pojišťoven není předmětem analýzy konkurenčních produktů. Analýza rizik spojených s činností nebo majetkem zákazníka je součástí přípravy rizikové zprávy.
Zákon č. 170/2018 Sb., o distribuci pojištění a zajištění, § 77 odst. 2; ČEJKOVÁ, V. Pojistný trh. Praha: Grada, 2002. Finance pro praxi. ISBN 80-247-0137-5. str. 11; KOTLER, P. Moderní marketing. 4. evropské vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. str. 568 - 569, 576.