Případové studie
Případová studie - 38688
Na pojišťovacího makléře se obrátila společnost Hurá Air ? provozovatel letadel, která používá dvě letadla pro účely rekreačního a sportovního létání. Letadla mají maximální vzletovou hmotnost 1 000 kg. Společnost Hurá Air nyní zvažuje pořízení nového letadla ? pravděpodobně formou pronájmu, které by mělo mít maximální vzletovou hmotnost od 2 700 kg a nepřesahující 6 000 kg. Provozovatel nemá zkušenosti s provozem větších letadel. Nové letadlo (letadla) by mělo být používáno pro obchodní leteckou dopravu, tj. činnost opravňující provádět dopravu osob, zvířat, zavazadel, věcí, pošty nebo jiného nákladu letadly za úplatu (podle § 56 zákona č. 49/1997 Sb., o civilním letectví).
Otázka: Provozovatel letadla je povinen sjednat pojištění odpovědnosti za škodu z provozu letadla i v případě provozování obchodní letecké dopravy. Jaký předpis stanovuje minimální limity pojistného plnění u takového pojištění?
Odpovědi (Jedná správná odpověď)
A
|
Zákon č. 49/1997 Sb., o civilním letectví.
|
B
|
Letecký předpis L2, Doplněk X ? Bezpilotní systémy.
|
C
|
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
|
D
|
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 785/2004 ze dne 21. dubna 2004 o požadavcích na pojištění u leteckých dopravců a provozovatelů letadel.
|
Toto nařízení stanovuje minimální limity pojistného plnění pro pojištění odpovědnosti za škodu z provozu letadla.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 785/2004 ze dne 21. dubna 2004 o požadavcích na pojištění u leteckých dopravců a provozovatelů letadel.